VIZIUNEA GRĂDINIŢEI
Grădiniţa îşi propune să formeze copiilor de vârstă preşcolară o personalitate armonioasă,creativă,ataşată valorilor naţionale şi europene,inspirându-se în acţiunea sa educativă din principiile pedagogiei,asigurând un cadru educaţional cât mai variat şi mai performant.
MISIUNE:
- Să satisfacă nevoile educaţionale,sociale şi emoţionale ale copiilor prin programe educaţionale atractive, stimulative, axate pe nevoile copilului și pe activitatea lui fundamental :
- Să familiarizeze copiii cu respectul faţă de sine, faţă de celălalt şi faţă de mediu;
- Să creeze în unitatea de învăţământ un climat de încredere, participare, iniţiativă şi responsabilitate.
VALORI
- Etică
- Integritate și cinste
- Punctualitate
- Responsabilitate
- Perfecționare
- Respect pentru legi și regulamente
- Dragoste pentru muncă
- Raspect pentru drepturile celorlalți
DEVIZA GRĂDINIŢEI :
,, Să nu-i educăm pe copiii noştri pentru lumea de azi. Această lume nu va mai exista când ei vor fi mari şi nimic nu ne permite să ştim cum va fi lumea lor. Atunci să-i învăţăm cum să se adapteze.” (Maria Montessori)
Grădiniţa este un centru cultural şi de educaţie, cu o cultură organizaţională bine definită,care va promova modele în diferite planuri ( de relaţionare,de învăţare, de promovare a exemplelor de bune practici,de management performant). Aici, copiii care frecventează grădiniţă, vor avea acces la educaţie axată pe nevoile lor fundamentale:joc, mişcare, recreere, afecţiune, respectarea drepturilor, securitate, înţelegere.
Misiunea grădiniţei este fundamentată pe valorile unităţii de învăţământ astfel:
- Personalul ca principala resursă a grădiniţei;
- Mediu adecvat de desfăşurare a activităţilor;
- Evaluarea nivelului de pregătire a personalului;
- Utilizarea eficientă a resurselor materiale şi financiare.
- Implicarea partenerilor educaţionali în viaţa şi activitatea instituţiei de învăţământ.
Pentru facilitarea misiunii şi a viziunii în perioada 2014- 2018 conform standardelor recomandate de documentele privind asigurarea calităţii în educaţie vor fi analizate ca probleme prioritare următoarele:
- Climatul şcolii ; resursa umană( prestaţie, formare şi perfecţionare , comunicare, relaţionare, implicare)
- Accesul la educaţie a copiilor cu cerinţe speciale;
- Rata frecvenţei;
- Parteneriatul cu comunitatea locală, părinţi, autoritatea locală,compartimente ale societăţii civile, instituţii culturale şi de educaţie, etc.
- Resurse materiale;
- D.Ş, activităţile extracurriculare;
- Analiza SWOT.
Servicii oferite:
- Consiliere psihologică acordată copiilor;
- Învăţarea limbilor străine(limba engleză, limba germană), dans, muzica, arte plastice;
- Mediul educaţional care să încurajeze copilul în a fi creativ,independent, curios să cunoască şi să înveţe;
- Cunoaşterea nevoilor beneficiarilor;
- Observarea,înregistrarea şi utilizarea informaţiilor referitoare la dezvoltarea copiilor;